Urząd Żeglugi Śródlądowej w międzynarodowym partnerstwie, realizuje flagowy projekt Unii Europejskiej EMMA. Głównym zdaniem a zarazem celem jest zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych. Projekt jest współfinansowany w ramach transnarodowego programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.
Partnerzy projektu EMMA
Port w Hamburgu (Marketing) Port of Hamburg Marketing
Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie
Województwo Kujawsko-Pomorskie
Miasto Bydgoszcz
Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
Forum Morza Bałtyckiego (Baltic Sea Forum)
Federacja Niemieckich Portów Śródlądowych (Federation of German Inland Ports)
Izba Handlowo-Przemysłowa Wschodniej Brandenburgii (Chamber of Commerce and Industry Eastbrandenburg)
Instytut Ekonomii i Logistyki Żeglugi (Institute of Shipping Economics and Logistics)
Avatar Logistics (Szwecja)
Królewski Instytut ICT (Victoria Swedish ICT)
Ministerstwo Transportu Szwecji (Swedish Transport Administration)
Fińskie Stowarzyszenie Dróg Wodnych (Finish Waterway Association)
Rada Regionalna Północnej Karelii (Regional Council of North Karelia)
LADEC Agencja Rozwoju Regionalnego Lahti (Lahti Region Development LADEC Ltd.)
Centrum Badań Żeglugi w Kłajpedzie (NPPE Klaipeda Shipping Research Center)
Park Naukowo-Technologiczny w Kłajpedzie (Klaipeda Science and Technology Park)
Litewski Urząd ds. Śródlądowych Dróg Wodnych (Lithuanian Inland Waterways Authority)
Krajowy Urząd ds. Portów Morskich w Kłajpedzie (Klaipeda State Seaport Authority)
Do priorytetów UŻŚ możemy zaliczyć
Celem projektu jest podnoszenie konkurencyjności transportu wodnego poprzez redukcję kosztów przewozu towarów, zastosowaniu nowoczesnych i przyjaznych środowisku rozwiązań w infrastrukturze oraz wykorzystaniu nowych jednostek pływających, dostosowanych do warunków żeglugowych Odry.
Dlatego też aktywność UŻŚ skupi się na następujących działaniach:
współpraca z interesariuszami projektu na płaszczyźnie regionalnej i krajowej
lobbing na rzecz poprawy konkurencyjności Żeglugi Śródlądowej na rzece Odrze na poziomie centralnym
udział w spotkaniach partnerskich oraz warsztatach tematycznych
promocja projektu, jego celowości i korzyści dla jego beneficjentów
wsparcie merytoryczne realizacji strategicznych zadań w ramach projektu.